Debugowanie gry w Unity3D z MonoDevelop\Game Debugging in Unity3D with MonoDevelop
In Polish:
1/ Uruchomione Unity3D i MonoDevelop
2/wstawienie pułapek (breakpoints) do kodu w MonoDevelop, w miejscu, gdzie podejrzewamy buga
3/ MonoDevelop: Run -> Attach to Process
4/ Pojawia się okno wyboru procesów do dodania
5/ Klikamy proces naszego Unity3D -> Attach
6/ Teraz Unity debugger jest dołączony do MonoDevelop
7/ Klikamy Play w Unity3D
8/ Kiedy dojdzie wykonanie programu gry do pułapki, następuje przerwanie gry (w pułapce strzałka)
9/ Teraz możemy stosować step over, step into i step out
In English:
1/ Start Unity3D and MonoDevelop
2/Insert breakpoints you want
3/ MonoDevelop: Run -> Attach to Process
4/ We see the window with processes to add
5/ Click the process for Unity3D -> Attach
6/ Now Unity Debugger is attached to MonoDevelop
7/ Click Play in Unity3D
8/ When the game runs a breakpoint, the game is paused (you can see an arrow in the breakpoint)
9/ Now you can use step over, step into and step out just like in other IDEs